8.1.2015

Wok it up!

Miltä kuulostaisi helppo, hyvä, nopeasti valmistuva ja edullinen ruoka, joka soveltuu raaka-aineita soveltamalla kevyeksi lounaaksi tai täyttäväksi päivälliseksi? Mullapa sattuisi olemaan sellaiseen ohjetta tarjolla!

IMG_9067

Kookoksinen nuudeliwokki (neljälle)

1½ dl kookoshiutaleita
300 g broilerin fileesuikaleita
450 g (1 pussi) wokkikasviksia
350 g nuudeleita 
mausteita oman maun mukaan



IMG_9066


Aloita laittamalla nuudelivesi kiehumaan. Samalla ruskista kookoshiutalee kuivalla pannulla, kunnes ne ovat kauniin kullanruskeita (tämän vaiheen kanssa kannattaa olla tarkkana, koska ne kärtsäävät tosi nopeasti). Tämän jälkeen laita hiutaleet sivuun ja paista broilerin suikaleet ja mausta haluamallasi tavalla käyttäen vaikkapa paprikaa, kurkumaa, kanelia, inkivääriä, kuminaa, pippuria ja suolaa. Jos tykkäät tulisesta ruuasta, lisää chiliä. Mikäli et omista isoa wokkipannua (kuten minä) kannattaa kypsät suikaleetkin siirtää sivuun siksi aikaa kun kypsennät kasvikset. Valmista kasvikset pakkauksen ohjeita noudattaen. Itse olen suosinut Findusin World Selection wokkeja, mutta totta kai voi käyttää myös tuoreita kasviksia (tällöin tosin valmistukseen kuluu enemmän aikaa). Keitä nuudelit lähes kypsiksi, siivilöi keitinvesi pois ja paista nuudeleita hetki pannulla. Lopuksi yhdistä kaikki ainekset keskenään ja sekoita. Tadaa, valmista!

Itse olen valmistanut vastaavanlaisia comboja useasti viime aikoina, koska vaikka tämä ohje onkin neljälle, vastaavanlainen annos on äärettömän helppo tehdä myös vain yhdelle hengelle. Tällöin tosin olen jättänyt lihan pois ja tuloksena on vähän kevyempi ruoka. 

2 kommenttia:

  1. Mun on ehkä heitettävä mun kymppiluokan nuudeliähky nurkkaa ja testattava tätä...! Mut vaihan kookoshiutaleet kookoskermaa ja kokeilen vähän kanakastikemaisempaa versiota! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakii kookoskermaa kaapis, vois testaa saman :D

      Poista