3.5.2016

Kevään kosmetiikkahankintoja

Tilailin jokunen aika sitten kaappeihin vähän täydennystä Yves Rocherilta sekä melko tuoreelta kosmetiikan verkkokaupalta Cocopandalta. Ajattelin pikkaisen esitellä teille, mitä kaikkea tuli hankittua!

IMG_4196

Yves Rocherilta tilasin vedenkestävän silmämeikin puhdistusaineen, missä nyt ei varsinaisesti ole mitään ihmeellistä - olen testannut ja käyttänyt silmämeikinputsareita monelta eri merkiltä ja mun mielestä ne kaikki on aika samanlaisia, eli mitään semmosta luottotuotetta ei näissä ole. Vedenkestävä ripsari on käytännössä mun ainut vaihtoehto, sillä töissä öljyinen ympäristö levittää helposti meikin ja toisekseen mun silmät vuotaa niin helposti, että ripsarit ois sitten pitkin poskia.

Samaisen firman hiusnaamio onkin jo tutun näköinen - arvonhan teille samanlaisen keväisessä kosmetiikka-arvonnassa. Tätä mulla on ollut monta kertaa aiemminkin ja ainakin itse olen todennut tämän hyväksi tuotteeksi luonnonkiharalle, vähän hamppuiselle kuontalolleni.

Uusi tuttavuus on Yves Rocherin Velvety Facial Moisturizer, joka sisältää luomu aloe veraa. Kyseessä on siis päivä- ja yövoide. Koostumukseltaan tämä on jotenkin vähän tahmainen ja tuoksu on aika erikoinen, siihen kesti tottua muutama päivä. Tämä tuntuu kosteuttavan hyvin, mutta noin viikon kokeilun aikana olen tullut vähän siihen tulokseen, etten tätä toiste tilaa.

Ja sitten vielä kasvovesi. Vaahteranmahlaa ja taikapähkinäuutetta (mitä sitten ikinä onkaan) sisältävä kasvovesikin tuli tilattua ihan tarvepohjalta - ajattelin nimittäin oikeasti alkaa panostaa kasvojenpuhdistukseen ja monesti lukenut, että kasvovesi on itse asiassa aika tärkeä osa prosessia ja se on juuri se tuote, joka itseltä uupuu yleensä kokonaan. Ja kyllä, noin viikon käytön jälkeen voin vaan todeta itselleni, että miksi en ole hankkinut kasvovettä jo aiemmin? Olisi voinut monet turhautumiset talvella jäädä väliin, tai ainakin vähentyä, jos olisi tajunnut käyttää kasvovettä. Ei naamanputsauksen jälkeen muuten ihoa kiristä. 

IMG_4199

Aiempi aurinkopuuterini alkaa pikkuhiljaa olla aika lopussa, joten tilasin tämän Wet'n Wildin Shimmerin sävyssä Carnival in Rio. Ihan aurinkopuuterihan tämä ei siis ole, vaan enemmänkin sellainen hohdetta tuova korostusväri, mutta ajattelin että tämä voisi olla kesäksi kiva.

Olen hävyttömän pitkään käyttänyt niin surkeassa kunnossa olevaa poskipunasivellintä, että oli aika hankkia uusi. Tilasin siis tämän Ecotoolsin harjan. Mä en varsinaisesti ole mikään välineharrastelija, joten mulle kelpaa nämä tämmöiset vähän halvemman hintaluokan siveltimet, joissa ei ole käytetty luonnonharjasta. Onhan ne varmasti parempia, mutta hyvin olen pärjännyt tämmöisilläkin.

Kukaan ei ole varmastikaan välttynyt näkemästä näitä feikkitatskoja? Mä sain tämän tilaajaetuna, kun tilasin tietyllä summalla Cocopandalta, niin oli pakko ottaa kokeiluun. Näiden siirtäminen iholle tosin menee pitemmälle kesään ja kun iho on siinä kunnossa, että siihen voi tämmöisiä lätkiä. Merkki on Myjouels Tattoos ja setin nimi on Haldora. 

IMG_4202

Niistä vedenpitävistä ripsareista puheen ollen testiin pääsi tällä kertaa Nyxin Doll Eye Mascara. Mä olen ties kuinka pitkään käyttänyt lähinnä Maybellinen ripsareita ja siinä sivussa vähän Lancomea. Tämä oli Maybellinea hieman edullisempi. 

Työni takia käytän hirveän vähän kynsilakkoja, mutta koska aiemmat omistani alkavat olla siinä kunnossa, ettei niitä voi käyttää, ajattelin tilata tämmöisen mahdollisimman neutraalin vaaleanpunaisen sävyn. Tämä taittoi aika paljon oranssiin kynsillä, mutta toisaalta meikäläinen ei ole mitenkään erityisen tarkka. Sävy on 57. Coral doux.

Vanille Noire parfyymia en itse asiassa itse edes tilannut, vaan äiti antoi se mulle jemmoistaan. Tuoksu on ehkä aavistuksen verran teollisen tuntuinen, eikä missään tapauksessa mikään lempituoksuni, mutta tämä menettelee. Tuoksu ei ole niin makea, kuin mitä yleensä vaniljantuoksuiset parfyymit ovat, joten siitä tulee plussaa, nimimerkillä ätlömakeita vaniljatuoksuja käyttänyt.

Multa on puuttunut koko ajan se tumma huulipuna, joka ei taita liikaa violettiin tai muuten kylmiin sävyihin. Nyxin High Voltage Lipstick sävyssä Feline taitaa olla tähän asti lähinnä sitä, mitä olen hakenut.
Ja koska huulituotteita ei voi koskaan olla liikaa, piti vielä tilata kokeiluun Beauty UK:n mattahuulipuna sävyssä Son of a Peach. Tämä tosiaan oli matta, vähän kuiva sellainen, mutta tämä pysyi huulissa tosi hyvin koko päivän, mä kyllä tykkäsin! Taitaa myöskin olla ensimmäinen mattapunani.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti